Add In voor MS Word in plaats van StartUP map

EDN Admin

Well-known member
Best forum,
Voor de MS Office omgevingen heb ik al veel sjablonen, Access databases etc als applicaties ontwikkeld, dus VBA, .ini-bestanden, linten, werkbalken, menubalken etc..

In opdracht voor een klant heb ik een sjabloon ontwikkeld met een aangepast lint. Dit sjabloon heb ik opgeslagen als een Add In, namelijk een .ppam.
De code heb ik in de VBA editor en in een XLM editor geschreven. Toen alles naar wens werkte heb ik er een Add In van gemaakt, bij PowerPoint gaat dat als volgt:

Open het sjabloon, Kies Opslaan als en kies vervolgens PowerPoint invoegtoepassing. Deze Add in kun je vervolgens aan PowerPoint toevoegen. Dit doe je als volgt:

Open Powerpoint, Kies bestand/opties/invoegtoepassingen. Vervolgens kun je het opgeslagen sjabloon als Add In toevoegen.

Powerpoint start dan vervolgens met alle opties die ik in het sjabloon heb ontwikkeld, dus een Lint met allerlei opties, onder andere die dynamische combobox. Maar dat is verder niet zo van belang.
Mijn vraag is: Kan ik in MS Word ook zon sjabloon ontwikkelen dus met VBA en callbacks en XML en dat dan vervolgens aan Word hangen als een Add In, zodat Word altijd opent met dansjabloon dat ik als Addn In heb opgeslagen.

Tot nu plaats ik een dergelijk sjabloon altijd in de map waar de bestanden staan die Word bij het openen laadt. Die map kun je opgeven bij de Bestandslocaties.

Dit werkt ook goed, maar ik vind zelf zon Add In mooier, omdat je dan in de VBA editor verder niets ziet. Mijn vraag gaat dus alleen daar over.
Groet

Marlieke

View the full article

Back