Cannot implicitly convert type 'int' to 'string'

  • Thread starter Thread starter Crash1415
  • Start date Start date
C

Crash1415

Guest
Hey, so basically I have to do a very simple program, but im blocked, I've tried multiples possibilities and can't seem to find the problem.

The code is fairly simple ;

public class ControleurInterface : MonoBehaviour
{
public InputField saisieEssai;
public int nombreMystere;
public int nombreEssais;
public Text textNbEssais;
public Text textReponse;


// Start is called before the first frame update
void Start()
{
nombreMystere = UnityEngine.Random.Range(1, 100);
nombreEssais = 0;
textNbEssais.text = "Nombre d'esssais " + nombreEssais;
}

public void SoumettreNombre()
{
if (saisieEssai.text !="")
{
// Il faut vérifier si le nombre est trouvé
nombreEssais = nombreEssais + 1;
textNbEssais.text = "Nombre d'esssais " + nombreEssais;
}
else
{
textReponse.text = "Entrez une valeur avant de cliquer";

}
if (saisieEssai.text = nombreMystere)
{
nombreEssais = nombreEssais +1;
textReponse.text = "Vous avez gagné !";
}

}

}


Sorry it's in french, but if any can just help with the problem it would be amaizing.

Continue reading...
 
Back
Top